25 november 2018

Glutenfri pizza

Igår överraskade min man mig med Schärs glutenfria salamipizza, han hade blivit tilldelad en kupong via Buzzador så att vi kunde testa vilken smak vi ville, perfekt snabbmat en lördagkväll när vi hade haft fullt upp hela dagen.

Jag får säga att jag blev glatt överraskad av både konsistens och smak. En glutenfri pizza kan aldrig smaka som en vanlig pizza men denna pizzabottnen smakade gott utan bismak, kanterna var porösa utan att vara panghårda som är väldigt vanligt när jag har testat glutenfri pizza innan. Den hade lagom med fyllning, pizza var aldrig torr och tråkig även om det som var på kunde ha haft lite kraftigare smak och vissa av oss ville ha mer ost. Glutenfria saker har en förmåga att bli för snälla och på så sätt lite tråkiga i smaken MEN jag kommer garanterat köpa denna pizzan igen och komplettera den med fetaost och rödlök som är en favorit.

Pizzan säljs som glutenfri, vetefri och laktosfri



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar